Dziękujemy
Zgłoszenie zostało dodane.
Przepraszamy
Zgłoszenie nie zostało dodane.
Dodano do porównania
BAZA WIEDZY

Czego można spodziewać się po 3. generacji VW Tiguana?

19 czerwiec 2023
Czego można spodziewać się po 3. generacji VW Tiguana?
Volkswagen Tiguan 3 ma pojawić się na rynku już wkrótce. Wiele mówi się o nowych rozwiązaniach, które pojawią się w Tiguanie trzeciej generacji. Wiadomo, że będzie on samochodem spalinowym. Ma prezentować się okazale i świeżo. Wnętrze pięciomiejscowego SUV-a z pewnością będzie funkcjonalne i wygodne.

Nowy Tiguan ma trafić do produkcji jeszcze w 2023 roku. Kiedy można spodziewać się pierwszych samochodów w salonach i ile będą one kosztować? To pytania, na które na razie trudno odpowiedzieć, ale od jakiegoś czasu pojawia się coraz więcej informacji na temat tego auta. W sieci pojawiają się pierwsze zdjęcia następcy aktualnego modelu Tiguana, a niedawno face lifting przechodził aktualny model, który cały czas prezentuje się bardzo dobrze. Co nowego będzie oferować trzecia odsłona popularnego SUV-a VW? Wiadomo już, że samochód będzie wyposażony w nowoczesne oszczędne jednostki spalinowe. Będzie też nowa wersja hybrydowa z silnikiem 1.5 TSI.

  • Kiedy na rynku pojawi się nowy model Tiguana? Prawdopodobny termin premiery to 2024 rok, ale mówi się, że produkcja może ruszyć jeszcze przed końcem przyszłego roku; nie wiadomo czy oznacza to, że pierwsze dostępne samochody pojawią się w salonach jeszcze w 2023 roku.
  • Design nowego Tiguana będzie nawiązywać do modelu Touareg; duży chromowany grill z górną częścią zachodzącą na boki na szerokość rozstawu lamp przednich wyraźnie przypomina stylistykę większego auta.
  • W jakim kierunku ewoluuje wnętrze Tiguana 3. generacji? To zagadka – trudno o dane na temat wielkości wnętrza; można oczekiwać w tym zakresie minimalnych zmian – na pewno będzie mniej przycisków, więcej paneli dotykowych oraz duże ekrany.
  • Bezemisyjna jazda Tiguanem 3 – zasięg nowego Tiguana eHybrid zostanie zwiększony blisko dwukrotnie; dzięki temu Tiguan 3 będzie idealnym rozwiązaniem do eksploracji centrów miast, w których rozrastają się strefy dostępne tylko dla ruchu bezemisyjnego.
  • Silniki spalinowe w Tiguanie trzeciej generacji – cały czas dostępne będą wydajne i nowoczesne silniki spalinowe; w ofercie znajdą się tylko jednostki czterocylindrowe, w tym 1.5 TSI oraz dwulitrowe TSI i TDI.

Design nowej generacji Tiguana

Dostępne zdjęcia wskazują, że design nowego Tiguana ma na celu upodobnienie samochodu do większego modelu. Widać na nich, że sylwetka trzeciej generacji jest bardziej atletyczna. Auto wydaje się większe i bardziej prestiżowe. Przedni pas został wyposażony w wysoki i szeroki grill, który powoduje, że z pewnej odległości z przodu samochód bardzo przypomina nową wersję Touarega.

Duży znaczek Volkswagena został usytuowany w górnej części grilla. Zmienił się też kształt zderzaka. Całość powoduje, że trzeciej generacji po prostu nie da się pomylić z poprzednikiem. Zmiany widać także z tyłu. W oczy rzuca się nowy design lamp tylnych, które zostały wyposażone w barwione klosze kiedyś charakterystyczne dla lepszych wersji wyposażenia.

Co zmieni się we wnętrzu Tiguana 3?

Tiguan kojarzy się z przestronnym, wygodnym wnętrzem i wieloma rozwiązaniami rozszerzającymi możliwość jego konfiguracji, aby można było elastycznie dopasowywać je do zmieniających się potrzeb użytkowników. Nawet wersja ze standardowym rozstawem osi doskonale sprawdza się jako samochód rodzinny, którym można wybrać się w dłuższą podróż, nie rezygnując z zabierania bagażu. Co nowego pod tym kątem będzie oferować trzecia generacja jednego z lepiej sprzedających się SUV-ów na rynku?

Na tym etapie brakuje dokładnych informacji na temat rozmiarów i funkcjonalności wnętrza nowego modelu Tiguana. Można się jednak spodziewać, że nowa generacja będzie przynajmniej równie przestronna i funkcjonalna. Trzeba się też spodziewać wielu rozwiązań, które sukcesywnie zastępują te znane z poprzednich modeli. Chodzi tu głównie o panele sterowania i duże wyświetlacze, które jakiś czas temu stały się standardem w nowoczesnych samochodach klasy wyższej i w autach elektrycznych.

Mówi się, że deska rozdzielcza nowego Tiguana oraz panel sterowania klimatyzacją, i oświetleniem, a także przyciski na wielofunkcyjnych kierownicach zostaną zastąpione panelami dotykowymi, które są już znane z innych modeli. Użytkownicy przyzwyczajeni do regulowania głośności audio i ustawień klimatyzacji pokrętłem będą musieli szybko przyzwyczaić się do ergonomii dotykowych paneli. Doświadczenia użytkowników Volkswagenów, w których takie rozwiązania funkcjonują już od jakiegoś czasu, wskazują, że już po pierwszym użyciu rozwiązanie tego typu okazuje się intuicyjne dla większości kierowców i pasażerów.

Oprócz ograniczenia liczby pokręteł i przycisków na desce rozdzielczej Tiguana 3 z pewnością pojawią się duże wyświetlacze multimedialne, które, jak zakładamy, będą usytuowane znacznie wyżej niż w modelu drugiej generacji. Wielkość i umiejscowienie wyświetlaczy będzie nawiązywać do ergonomii znanej z samochodów elektrycznych, w których ekran multimedialny mieści się bliżej pola widzenia kierowcy. Można spodziewać się również cyfrowej deski rozdzielczej z licznymi opcjami personalizacji w wyposażeniu standardowym.

Kiedy pojawi się nowy Tiguan?

Już od jakiegoś czasu wiadomo, że trwają prace nad trzecią generacją VW Tiguana. Wiadomo, że nowy samochód będzie wyposażony w popularne silniki spalinowe znane z innych modeli marki. Jednocześnie będzie korzystać z wielu elementów wyposażenia wdrażanych już od jakiegoś czasu w modelach elektrycznych i samochodach spalinowych, które w ostatnim czasie przechodzą face lifting.

Nowa, trzecia generacja Tiguana ma być dostępna już pod koniec przyszłego roku, ale trzeba liczyć się z tym, że termin ten może ulec zmianie i pierwsze Tiguany 3 pojawią się w salonach w 2024 roku. Z informacji dostępnych w sieci wynika, że prace nad nowym modelem są już na zaawansowanym poziomie. Tiguan 3 ma korzystać z rozwiązań, które będą wspólne dla wielu pojazdów grupy. W internecie pojawiają się już zdjęcia zdradzające wygląd nowego Tiguana – brakuje tylko danych na temat jego wnętrza.

Jakie jednostki napędowe będą dostępne w Tiguanie 3?

Trzecia generacja jednego z popularniejszych SUV-ów na rynku, jakim jest Volkswagen Tiguan, będzie dostępna z kilkoma silnikami spalinowymi oraz jako hybryda typu plug-in. Najmniejszą jednostką spalinową w ofercie będzie benzynowe 1.5 TSI. W taki silnik wyposażone będą m.in. samochody hybrydowe. Oprócz tego dostępne będą również dwulitrowe benzynowe silniki TSI w różnych wariantach mocy oraz cały czas cieszące się dużym zainteresowaniem kupujących popularne 2.0 TDI.

Wszystkie jednostki spalinowe to silniki czterocylindrowe. Prawdopodobnie parametry silników będą mocno zbliżone do tych oferowanych przez jednostki napędowe dostępne w drugiej generacji. Na tym etapie trudno uzyskać dane co do osiągów poszczególnych wersji silnikowych. Mówi się, że silnik 1.5 TSI dostępny w spalinowych i hybrydowych Tiguanach będzie miał 110 kW. Trudno o informację, czy trzecia generacja będzie od razu oferowana w wersji R i czy nowa R-ka Tiguana zaoferuje coś więcej niż druga generacja, która ustawiła poprzeczkę naprawdę wysoko.

Większy zasięg wersji eHybrid w nowym Tiguanie

Nowy Tiguan w wersji hybrydowej będzie umożliwiał bezemisyjną jazdę na większym dystansie. Aktualny model eHybrid pozwala na podróżowanie na silniku elektrycznym z prędkością do 130 km/h. Zasięg hybrydowego Tiguana drugiej generacji, który trafił na rynek w 2021 roku, to około 50 km. Dzięki możliwości wyboru trybu jazdy Tiguan z napędem eHybrid ma pozwalać na swobodne poruszanie się w centrach miast i wszędzie tam, gdzie utworzono strefy dostępne jedynie dla ruchu bezemisyjnego. Można spodziewać się, że w przyszłości będą powstawać kolejne strefy zamknięte dla samochodów wyłącznie spalinowych. Dostępność rozwiązań takich jak hybrydowy napęd Volkswagena z opcją wyboru trybu jazdy z pewnością będzie sprzyjać wdrażaniu takich rozwiązań.

Możliwość przejechania blisko 50 km na silniku elektrycznym dla wielu użytkowników okazała się bardzo wygodna. Osoby, które codziennie ładują swojego Tiguana Plug-in drugiej generacji realizują typowe dzienne przebiegi na dystansie dom–praca–zakupy bez konieczności uruchamiania napędu spalinowego. Ładowanie samochodu w warunkach domowych okazuje się korzystne cenowo. Dzięki temu jazda na napędzie elektrycznym pozwala sporo zaoszczędzić na wydatkach na paliwo bez obawy o problem z zasięgiem i czasem ładowania podczas dłuższych podróży. Możliwość podróżowania na silniku elektrycznym z prędkością do 130 km/h sprawiła, że hybrydowy Tiguan drugiej generacji okazał się bardzo wydajny, także na autostradzie. Trzecia generacja ma oferować pod tym kątem znacznie więcej. Producent deklaruje, że zasięg hybrydy w trybie jazdy bezemisyjnej będzie zwiększony blisko dwukrotnie, co większości użytkowników pozwala ograniczyć do minimum użytkowanie silnika spalinowego

Zobacz podobne artykuły