- Ford Bronco Polska — jaki będzie?
- Ford Bronco 2023 cena
- Czy nowy Ford Bronco ma jakiegoś konkurenta?
- Jakie nadwozie ma Ford Bronco?
- Jakie terenowe udogodnienia ma Ford Bronco?
- Wnętrze Forda Bronco
- Kiedy Ford Bronco będzie dostępny w Polsce? Kiedy pojawi się w Europie?
Ford Bronco Polska — jaki będzie?
Nowy Ford Bronco pełnymi garściami czerpie ze stylistyki samochodów z lat 60. W połączeniu z nowoczesnymi technologiami i najnowszymi rozwiązaniami będzie to nie lada gratka dla miłośników motoryzacji. Samochód wyposażony będzie w specjalne tryby jazdy, będzie ich aż siedem, dzięki czemu prowadzenie Bronco będzie bezpieczne, przyjemne i komfortowe.
Ford Bronco 2023 cena
Dokładne ceny nie są w tym momencie jeszcze znane. Wiadomo natomiast, że chcąc stać się właścicielem Bronco Forda na rynku amerykańskim, należy liczyć się z kosztami od około 33 tysięcy dolarów za wersję podstawową oraz 60 tysięcy dolarów za rozbudowaną. Co warte podkreślenia w Fordzie Bronco — cena nie odstraszyła chętnych i modele z pełnym i najdroższym wyposażeniem zostały wyprzedane w zaledwie 12 godzin od premiery, a chętnych na ten samochód było tylu, że serwery Forda zablokowały się.
Czy nowy Ford Bronco ma jakiegoś konkurenta?
Tak naprawdę Ford Bronco ma dwóch konkurentów, z którymi musi się liczyć. Jeden z nich to Jeep Wrangler, a drugi to Land Rover Defender. Cena pierwszego to koszty rzędu 200-240 tysięcy złotych, a Land Rovera od 300 tysięcy wzwyż. Trzeba się więc pogodzić z podobnymi kosztami, planując zakup nowego Forda Bronco.
Jakie nadwozie ma Ford Bronco?
Nowy Ford Bronco jest świeżym konceptem, jego wygląd nawiązuje do klasyki, czyli Bronco z roku 1966. Okrągłe reflektory oraz kanciaste linie nadwozia to coś, co wyraźnie się wyróżnia na tle innych aut tego typu. Podobieństwo do kultowego już modelu można dostrzec też w kole zapasowym, które zostało umieszczone na tylnej klapie bagażnika, czy w lampach znajdujących się z tyłu.
To, czego wcześniej nie było, to tylne drzwi. Zostały one pozbawione obramowań, dzięki czemu znacznie zmniejszył się ich ciężar. Jest to niezwykle ważne, ponieważ drzwi te można demontować. Producent przewidział nawet na nie specjalne pokrowce, dzięki którym można je spokojnie przewozić bez obaw o uszkodzenia. Co ważne, demontaż tych drzwi nie ma negatywnego wpływu na wygodę używania lusterek. Dodatkowo z nadwozia Forda Bronco można również usunąć przedni zderzak, atrapę chłodnicy czy dach. Sam dach podzielony jest na cztery części i został specjalnie wygłuszony przy pomocy podsufitki, dzięki której obniża się poziom hałasu występujący w kabinie.
Demontaż wcześniej wspomnianych elementów ma pomóc kierowcy w lepszej widoczności podczas jazdy w ekstremalnie trudnych warunkach, czyli takich, do jakich został on stworzony. Jednak nawet ze wszystkimi elementami nie można narzekać na nowego Forda Bronco podczas jazdy. Wyczucie pojazdu, sterowność czy widoczność sa na najwyższym poziomie. Pomocne są specjalne zaczepy, które wystają z przodu nadwozia i błotniki posiadające przykręcane nadkola.
Jakie terenowe udogodnienia ma Ford Bronco?
Nowy Ford Bronco ma być samochodem, któremu niestraszny żaden teren. Odnosi się do tego skrót G.O.A.T, czyli Goes Over Any Type of Terrain. Aby to jednak było możliwe, potrzebna jest specjalna technologia. Nie brakuje jej w Fordzie Bronco. Układ napędu na 4 koła z elektroniczną dwubiegową skrzynią rozdzielczą albo elektromechaniczną z automatycznym trybem pozwala na płynne i bezproblemowe przełączanie napędu 4 × 4 lub na przód.
Zastosowano tu także blokadę związaną z mechanizmem różnicowym, a opcjonalnie można wybrać także blokadę dyferencjału przedniego oraz specjalny system, który odłącza drążek stabilizatora zawieszenia przedniego. Pozwala to na zdecydowanie większe wykrzyżowanie kół.
Poza asfaltem system 4 × 4 funkcjonuje przy wspomaganiu systemów asystujących. W ich skład wchodzi Terrain Management System, który posiada aż siedem trybów jazdy:
- Eco;
- Normal;
- Sport;
- Mud/Ruts;
- Baja;
- Sand;
- O.A.T.
Każdy z nich samodzielnie ustawia pracę silnika, biegów czy układu kierowniczego, tak aby idealnie były dopasowane do jazdy w trudnych warunkach i ciężkim terenie. Innym dostępnym pakietem jest Trail Toolbox, który posiada system Trail Control, czyli przejęcie kontroli nad samochodem do prędkości 31 km/h, Trail Turn Assist, pozwalający na zmniejszenie promienia skrętu aż o 40 procent, Trail One Pedal Drive, czyli jazda jedynie z wykorzystaniem pedału gazu oraz Advanced Track, związany z kontrolą toczenia.
Kierowca Forda Bronco 2023 może skorzystać także z kamerki 360 stopni, która wyświetla obraz między innymi z okolic kół i wszędzie tam, gdzie nie można sięgnąć wzrokiem, siedząc i prowadząc pojazd w kabinie.
Wnętrze Forda Bronco
Kokpit Forda Bronco i jego wzornictwo to nawiązanie do prostych kątów karoserii. Deska została przystosowana do trudnych warunków jazdy, wykorzystano łatwe w czyszczeniu materiały i dodatkowo zabezpieczono przyciski silikonem. Szczyt kokpitu to uchwyty do mocowania aparatów fotograficznych albo smartfonów z opcją do podłączenia do USB lub gniazda 12 V.
Surowy styl nawiązujący do tradycji bardzo dobrze kontrastuje z dwoma wyświetlaczami. Jeden 8-calowy zastępuje wskaźniki, a drugi 12-calowy znajduje się na środku kokpitu. Miłośnicy dobrych dźwięków też nie będą zawiedzeni. System 10 głośników z nagłośnieniem B&O zadba o odpowiednie muzyczne efekty.
Kiedy Ford Bronco będzie dostępny w Polsce? Kiedy pojawi się w Europie?
Na obecność Forda Bronco w Europie musimy jeszcze trochę poczekać. Pojawią się one pod koniec 2023 roku. W tym momencie nie wiemy również, czy pojawi się on w naszym kraju. Pamiętać również trzeba, że będzie on dostępny w limitowanej ilości, a chętnych na pewno będzie więcej.
Samochody te można natomiast już rezerwować w Stanach Zjednoczonych. Wystarczy uiszczenie opłaty w wysokości 100 dolarów. Pierwsze egzemplarze Forda Bronco powinny trafić do salonów jeszcze pod koniec tego roku. Jak pokazuje doświadczenie, chętnych na te auta, pomimo wysokiej ceny, jest wielu i zdobycie go może być sporym wyzwaniem.