Dziękujemy
Zgłoszenie zostało dodane.
Przepraszamy
Zgłoszenie nie zostało dodane.
Dodano do porównania
BAZA WIEDZY

Volkswagen ID Aero - nowy elektryk

16 czerwiec 2023
Volkswagen ID Aero - nowy elektryk
W internecie można znaleźć wiele publikacji na temat wizji wyglądu nowego elektrycznego samochodu klasy średniej, który wielu określa jako zeroemisyjny odpowiednik popularnego Passata. Osoby zainteresowane zakupem elektrycznego Volkswagena z klasycznym nadwoziem z pewnością będą zainteresowane. Nowy Volkswagen Aero będzie konkurować z wieloma dostępnymi na rynku modelami, które do tej pory nie miały swojego odpowiednika w ofercie VW.

Kiedy elektryczny Sedan Volkswagena trafi do salonów?

Elektryczna transformacja pojazdów Volkswagena postępuje. Po wprowadzeniu na rynek popularnych SUV-ów czas na samochód klasy średniej z tradycyjnym nadwoziem, który będzie spełniać oczekiwania użytkowników współczesnego Passata i Arteona.

  • Premiera nowego VW Aero na rynku chińskim – elektryczny sedan klasy średniej ma zadebiutować w 2023 roku.
  • Sprzedaż elektrycznego odpowiednika Passata w Europie – rozpocznie się prawdopodobnie w 2024 roku.

Ile będzie kosztować Volkswagen Aero?

Elektryczny sedan Volkswagena ma pojawić się w europejskiej sieci sprzedaży w 2024 roku. Mówi się, że jeszcze w 2023 roku do sprzedaży na rynku chińskim wejdzie omawiany tu koncepcyjny Volkswagen Aero, który wkrótce po tym trafi na kolejne rynki. Czas pokaże, czy modele będą się różnić i w jakim zakresie. Ile może kosztować elektryczny sedan VW? Spodziewamy się, że ceny elektrycznych aut klasy średniej będą różnić się od cen elektrycznych SUV-ów proporcjonalnie, jak ma to miejsce w przypadku modeli spalinowych. Wygląda na to, że samochód będzie w pełni korzystać z dostępnych i sprawdzonych platform MEB i elementów wyposażenia stosowanych w elektrycznych SUV-ach Volkswagena.

Efektowne nadwozie nowego Volkswagena Aero

Nowoczesna dynamiczna sylwetka koncepcyjnego Volkswagena Aero, który w sieci określa się jako wariant bliski produkcyjnemu, z pewnością będzie się podobać większości zainteresowanych. Samochód stylem nawiązuje do elektrycznych modeli, które są już dostępne na rynku. W newsach na temat nadwozia można doszukać się informacji, że prezentowany na zdjęciach i grafikach VW Aero jest zbudowany na płycie podłogowej, której rozstaw osi to blisko 3 metry. To sporo przestrzeni na przestronne wygodne wnętrze. Znacznie więcej niż w oferowanym dzisiaj Passacie Variant, którego rozstaw osi to niespełna 2,8 m.

Informacje na temat rozstawu osi mogą wskazywać na wykorzystanie platformy MEB, która została zastosowana w największym elektrycznym SUV-ie Volkswagena ID.6, który jest oferowanyna rynku chińskim. Mówi się, że rynek chiński preferuje samochody właśnie z dłuższym rozstawem osi. Model ID.6 i koncepcyjne Aero wydają się odpowiedzią na potrzeby nabywców z Państwa Środka. Czy taki rozstaw osi będzie oferować także europejski ID.7? Zobaczymy. Na rynku chińskim są oferowane specjalnie zmodyfikowane modele Volkswagena o dłuższym rozstawie osi do lat. Tak było w przypadku wcześniejszych generacji Passata, tak jest też teraz z popularnymi SUVami takimi, jak Tiguan i wspomniany już elektryczny ID.6.

Jak prezentuje się nowy Volkswagen Aero? Bardzo interesująco. Można powiedzieć, że nowocześnie i okazale. Wygląd nawiązuje do cech charakterystycznych nadwozi elektrycznych Volkswagenów, które na pierwszy rzut oka odnajduje się w innych modelach. W przedniej i tylnej części samochodu można zauważyć pewne podobieństwa do ID.5, choć samochód wydaje się wyraźnie dłuższy i z pewnością jest niższy, co powoduje, że nadwozie prezentuje się o wiele lżej i wygląda smuklej. W podobny sposób jak w ID.5 zarysowana jest linia dachu. Dzięki temu design sporego 5-drzwiowego nadwozia zyskuje lekkość coupe.

Przednie i tylne lampy modelu koncepcyjnego to nowoczesne ledowe lampy typu matrix o charakterystycznej geometrii. W samochodzie zastosowano niespotykane w innych modelach światła do jazdy dziennej. Lampy z przodu i z tyłu łączy znany z innych modeli ledowy wąs. Mówi się, że na niektórych rynkach Aero będzie dostępne z podświetlanymi znaczkami z przodu i z tyłu nadwozia, które w określony sposób będą iluminować podczas animacji powitalnych. W Polsce znaczki w modelach ID dostępnych do tej pory nie są podświetlane.

Jak będzie wyglądać wnętrze elektrycznego Passata?

W sieci dostępne są zdjęcia i filmy prezentujące nadwozie koncepcyjnego Volkswagena Aero. Można znaleźć relacje, w których mówi się, że tak właśnie będzie wyglądać oczekiwany pierwszy duży elektryczny liftback VW. Jednak trudno znaleźć jakiekolwiek zdjęcia czy informacje na temat jego wnętrza.

Dostępne są natomiast zdjęcia i grafiki innego modelu koncepcyjnego, jakim jest Space Vision, czyli jak można się domyślać ID.7 w wersji kombi. Jeżeli tak ma wyglądać wnętrze elektrycznego sedana i kombi klasy średniej, to z pewnością znajdzie się z uznaniem zarówno zagorzałych zwolenników samochodów elektrycznych, jak i osób przesiadających się ze spalinowych Passatów i Arteonów do bezemisyjnych Volkswagenów ID.7 lub Aero.

W odróżnieniu od pozostałych modeli ID przedni wyświetlacz jest schowany głęboko w klasycznej desce rozdzielczej. Obok znajduje się typowy dla nowych samochodów duży multimedialny wielofunkcyjny wyświetlacz z dotykowym panelem do sterowania klimatyzacją pod jego dolną krawędzią, taki jaki znamy już z modeli ID.4 i ID.5. Ekran jest usytuowany wysoko tuż na granicy pola widzenia kierowcy w środkowej części deski rozdzielczej.

Warto zauważyć, że w koncepcyjnym ID.7 kombi fotele kierowcy oddziela masywny tunel środkowy z dużym centralnym podłokietnikiem, który nawiązuje ergonomią do rozwiązań znanych od lat ze spalinowych sedanów i kombi klasy średniej. Auto będzie wyposażone też w wielofunkcyjną kierownicę, w której przyciski zostały zastąpione nowoczesnymi panelami dotykowymi. To rozwiązanie sprawdzono już w innych modelach elektrycznych oraz w najnowszych samochodach z napędem spalinowym i hybrydowym.

Układ napędowy elektrycznej limuzyny Volkswagena

Wydajny układ napędowy stosowany w elektrycznych Volkswagenach dostępnych już na rynku może zostać zastosowany także w europejskiej wersji VW Aero. Mówi się, że w ofercie raczej na pewno pojawi się najczęściej stosowany w elektrycznych Volkswagenach układ z napędem na jedną oś, wyposażony w silnik o mocy 150 kW. Można spodziewać się też nieco oszczędniejszej wersji 128 kW, którą znamy już z ID.4 i ID.5. Zakładamy, że duży liftback będzie wyposażony w baterię o pojemności przynajmniej 77 kWh, tak jak ma to miejsce w przypadku oferowanych już większych elektrycznych modeli Volkswagena. Spodziewamy się też mocniejszej wersji.

  • Napęd na jedną oś w standardzie – europejski model Volkswagena Aero w wersji standardowej będzie prawdopodobnie wyposażony w napęd na tylną oś. Do takiego wniosku można dojść na podstawie danych technicznych platformy MEB, która jest wykorzystywana do budowy elektrycznych aut na rynek europejski.
  • Elektryczne 4 Motion – ta sama platforma jest dostępna z zespołem napędzającym obie osie. Elektryczne Aero 4 Motion będzie prawdopodobnie dysponować mocą zbliżoną do dostępnych już elektrycznych modeli GTX.
  • Więcej mocy w Volkswagenie Aero – niewykluczone, że doskonały współczynnik oporu powietrza i niżej położony środek ciężkości zachęci producenta do wdrożenia mocniejszej wersji o ponadprzeciętnych osiągach, która będzie mogła rywalizować na ¼ mili z innymi szybkimi elektrykami.

Elektryczny odpowiednik Passata z napędem na jedną oś

Na rynku dostępne są już samochody elektryczne zbudowane na platformie MEB o rozstawie osi zbliżonym do rozstawu osi aktualnego modelu Passata. Chodzi oczywiście głównie o uterenowione modele, czyli elektryczne SUV-y ID.4 i ID.5. W przypadku tych samochodów są dostępne dwa warianty mocy w autach z napędem na jedną oś. Słabszy o mocy 128 kW i mocniejszy osiągający 150 kW. Niezależnie od wariantu, samochody są wyposażone w pojemną baterię 77 kWh. Czy platforma dla elektrycznych SUV-ów zostanie wykorzystana do produkcji europejskiej wersji prezentowanego już koncepcyjnego liftbacka? Zobaczymy.

Nowy Volkswagen Areo i ID.7 w elektrycznej wersji 4 Motion

Można spodziewać się też, że podobnie jak ma to miejsce w przypadku dostępnych już od jakiegoś czasu w polskich salonach modeli ID.4 oraz ID.5, w europejskiej wersji nowego Volkswagena Aero będzie dostępna również wersja z napędem na cztery koła. Zespół napędowy elektrycznego sedana 4x4, o ile wejdzie do oferty, będzie prawdopodobnie składać się z dwóch silników elektrycznych o łącznej mocy nie mniejszej 220 kW. Użytkownicy elektrycznych 4 Motion z pewnością będą zainteresowani ofertą dużego liftbacka. Wiele mówi się o tym, że układ napędowy z elektrycznych SUV-ów może okazać się zauważalnie wydajniejszy w niższym i bardziej opływowym nadwoziu. Czekamy na informacje, jak przełoży się to na osiągi i zasięg nowych modeli.

Zobacz podobne artykuły
Używamy plików cookie
Możemy je zamieścić w celu analizy danych dotyczących odwiedzających, ulepszenia naszej strony internetowej, pokazania spersonalizowanych treści i zapewnienia Państwu wspaniałego doświadczenia na stronie internetowej. Aby uzyskać więcej informacji na temat plików cookie, których używamy, otwórz ustawienia.
Ustawienia prywatności
Ustawienia
Ciasteczka
Polityka ciasteczek
Te pliki cookie są wymagane dla dobrej funkcjonalności naszej strony internetowej i nie mogą być wyłączone w naszym systemie.
Zazwyczaj te pliki cookie są ustawiane przez Państwa działania w zapytaniach o nasze usługi. Przykładem takich działań jest logowanie, wypełnianie formularzy lub ustawianie preferencji prywatności. Możliwe jest zablokowanie tych plików cookie przez przeglądarkę użytkownika, ale niektóre części naszej strony internetowej mogą nie działać prawidłowo, gdy są one zablokowane.

Współdzielone z:
Multisalon24
Używamy tych plików cookie do dostarczania informacji statystycznych na temat naszej strony internetowej - są one wykorzystywane do pomiaru i poprawy wydajności.
Kategoria ta znana jest również pod nazwą Analytics. Działania takie jak liczenie wizyt na stronie, prędkość ładowania strony, współczynnik odbicia i technologie wykorzystywane do uzyskania dostępu do naszej strony są uwzględnione w tej kategorii.
Używamy tych plików cookie w celu zwiększenia funkcjonalności i umożliwienia personalizacji, takiej jak czaty na żywo, filmy wideo i korzystanie z mediów społecznościowych.
Kategoria ta znana jest również pod nazwą Analytics. Działania takie jak liczenie wizyt na stronie, prędkość ładowania strony, współczynnik odbicia i technologie wykorzystywane do uzyskania dostępu do naszej strony są uwzględnione w tej kategorii.
Te pliki cookie są ustawiane przez naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony internetowej.
Te pliki cookie mogą być wykorzystywane przez firmy trzecie do stworzenia podstawowego profilu zainteresowań użytkownika i wyświetlania odpowiednich reklam na innych stronach internetowych. Identyfikują one przeglądarkę i urządzenie użytkownika. Jeśli zdecydujesz się na odrzucenie tych plików cookie, nie będziesz śledzony przez naszą reklamę skierowaną do innych stron internetowych.

Współdzielone z:
Santander Leasing
Google Analytics
Microsoft Clarity
Aktualizacja: 24.02.2024, 03:44
Ta lista pokazuje wszystkie możliwe pliki cookie znalezione w tej witrynie. Nie zależy od indywidualnych preferencji użytkownika.
Niezbędne (zawsze aktywne)
csrftoken
Nazwa domeny: multisalon24.pl
Czas wygaśnięcia: długość sesji
Typ: Cookie
Dostawca: Multisalon24
Plik cookie csrftoken to plik cookie niezbędny do zabezpieczenia formularzy na stronie multisalon24.pl.
Wydajność (Performance)
_cux_pr
Nazwa domeny: multisalon24.pl
Czas wygaśnięcia: 1 miesiąc
Typ: Cookie
Dostawca: Santander Leasing
Plik cookie _cux_pr służący do rejestrowania zachowań użytkowników na stronie w celu poprawy jakości funkcjonowania witryny i usług, przy zachowaniu polityki prywatności i protokołów CSP - anonimizacja IP.
_cux_pv