- Subiektywna lista najbardziej ekonomicznych samochodów benzynowych i najbardziej ekonomicznych diesli
- Dacia Sandero Stepway Comfort 1.0 100 KM
- Najbardziej ekonomiczny samochód w Europie
- Oszczędne samochody z Europy
- Toyota Aygo X Comfort 1.0 VVT-I, czyli najbardziej ekonomiczne auto z Japonii
- Najekonomiczniejsze samochody to te najmniejsze
- Samochody ekonomiczne… Tu nie może zabraknąć Fiata Doblo w dieslu
- Najbardziej ekonomiczne samochody diesel czyli auta od Fiata
Subiektywna lista najbardziej ekonomicznych samochodów benzynowych i najbardziej ekonomicznych diesli
Dacia Sandero Stepway Comfort 1.0 100 KM
Nie należy do najbardziej prestiżowych marek, ale kto myśli o Dacii jedynie w kategoriach najtańszej opcji na to, by stać się użytkownikiem nowego auta, jest w dużym błędzie. Warto przyjrzeć się najnowszym produktom rumuńsko-francuskiego aliansu. Wszystkie, w tym najnowsze Sandero, zdecydowanie wypiękniały. Dacia Sandero Stepway Comfort 1,0 100 KM to już w pełni dojrzały samochód. LED-owe światła, system multimedialny z dużym ekranem czy kamera cofania. Dacia Sandero to już nie ubogi krewny Renault, ale pełnowartościowa marka, która zdobywa rzesze zwolenników w Europie.
Najbardziej ekonomiczny samochód w Europie
Tak, to właśnie auto dla twardo stąpających po ziemi Europejczyków, którzy chcą ekologicznego, a przy tym ekonomicznego auta. Takiego, które nie doprowadzi ich do bankructwa. Dacie to samochody ekonomiczne wyposażone w oszczędne silniki benzynowe. Dacia Sandero Stepway Comfort 1,0 100 KM oferuje jednak znacznie więcej, bo umożliwia również jazdę na tanim paliwie LPG. Nie trzeba tu nic przerabiać i bać się o utratę gwarancji. Auto dysponuje bowiem oryginalną, montowaną fabrycznie instalacją umożliwiającą jazdę na LPG. To zdecydowanie godne naśladowania podejście w trudnych czasach kryzysu paliwowego.
Oszczędne samochody z Europy
Kto sobie wyobraża, że auto ekonomiczne, jakim jest Dacia na gaz, to powolny mieszczuch, który ostatni wystartuje spod świateł, jest w dużym błędzie. W tej właśnie wersji auto oferuje aż 100 koni mechanicznych mocy. Wielu europejskich konkurentów może tylko pomarzyć o takiej mocy w podstawowych wersjach wyposażeniowych. Sandero to także ekonomiczne auto już w momencie zakupu. Niewiele jest bowiem na rynku ofert finansowania nowego samochodu z ratą leasingową poniżej tysiąca złotych miesięcznie. Nie jest trudno się domyślić, że równie ekonomicznie przedstawiają się koszty eksploatacyjne związane z obsługą serwisową Dacii.
Toyota Aygo X Comfort 1.0 VVT-I, czyli najbardziej ekonomiczne auto z Japonii
To typowo ekonomiczne auto stworzone do przedzierania się przez zatłoczoną miejską dżunglę. Niewielki silnik oraz dosłownie piórkowa masa auta sprawiają, że nawet w ruchu miejskim „mieszczuch” z kraju kwitnącej wiśni pohamowuje swój apetyt na paliwo. Jeśli do tego dodać niewysoką cenę zakupu i akceptowalne koszty serwisowania, otrzymujemy genialny w swej prostocie przepis na ekonomiczne auto. Ekonomiczne w tym przypadku nie znaczy wcale niewygodne, małe i maksymalnie dla dwóch osób. Mała Toyota – choć naprawdę niewielka, bo przecież reprezentuje ona segment A, czyli najmniejszych pojazdów – pozostaje całkiem funkcjonalna i przewiezie ona z punktu A do punktu B cztery dorosłe osoby. Mało tego – auto wyposażono w pięcioro drzwi. Ułatwiają one dostęp do ładnie zaprojektowanej kabiny oraz do bagażnika, który być może nie pomieści pralki, ale bez przeszkód nada się do transportu weekendowych zakupów.
Najekonomiczniejsze samochody to te najmniejsze
Bagażnik małego „Japończyka” można oczywiście łatwo powiększyć ale tylko wtedy gdy nikt nie podróżuje na tylnej kanapie. Litrowy silniczek, choć do mocarzy nie należy, odwdzięcza się właścicielom wzorcową oszczędnością. Spalanie na poziomie 4 litrów na 100 kilometrów w tym przypadku nie powinno szokować. W końcu to najbardziej ekonomiczne auto. To wynik wcale nie tak trudny do osiągnięcia przy spokojnym manipulowaniu pedałem gazu. Do tego jeszcze niska rata leasingu, która może wynieść nawet mniej niż 900 zł i wybór staje się jeszcze bardziej oczywisty. Nowy właściciel będzie zadowolony i nikt go z pewnością nie nazwie finansowym kamikadze. Toyota Aygo to jeden z najbardziej bezpiecznych i ekonomicznie uzasadnionych wyborów na czasy drogich paliw.
Samochody ekonomiczne… Tu nie może zabraknąć Fiata Doblo w dieslu
Motoryzacja to przecież nie tylko sprytne auta do miasta. Wiele z nich często ciężko pracuje na rzecz mniejszego lub większego biznesu. Jak pozostać konkurencyjnym na rynku? W przypadku wielu firm obniżenie kosztów transportu może mieć kluczowe znaczenie. W kategorii najbardziej ekonomiczne samochody diesel króluje tylko jeden „dostawczak”. To właśnie Fiat Doblo wyposażony w 90-konny silnik diesla o pojemności 1.6 litra. Już za nieco ponad 1100 zł raty leasingowej miesięcznie można cieszyć się najbardziej ekonomicznym autem w swoim segmencie. Jak to w przypadku Fiata nikogo nie trzeba przekonywać, że równie atrakcyjnie cenowo przedstawiają się koszty związane z serwisem czy częściami zamiennymi. Te niezmiennie należą do najtańszych na naszym rynku.
Najbardziej ekonomiczne samochody diesel czyli auta od Fiata
Atrakcyjność ekonomicznego diesla podwyższa również jego wszechstronność. Szoferka może zostać wyposażona np. w miejsca dla trzech osób. Jeśli wystarczą dwa, środkowe miejsce może zająć otwór łączący kabinę z przestrzenią bagażową. Dzięki temu będzie można przewozić naprawdę bardzo długie przedmioty. To naprawdę wszechstronny i ekonomiczny diesel, który przy odpowiednio delikatnym traktowaniu odwdzięczy się spalaniem nawet poniżej 6 litrów na setkę. Biorąc pod uwagę pokaźnych rozmiarów przestrzeń bagażową, to wynik więcej niż dobry.